zondag 6 november 2011

06 november 2011: 34ste Maldense Bosloop, Malden 5 km

Druk weekendje. Vrijdagavond naar Lebbis in de schouwburg Cuijk. Zaterdag 10 km D3+ getraind, naar Handsome Poets en Blof in de Rijnhal in Arnhem (GAAF concert overigens). Wel dus ruim 3 uur staan kijken en met best moeie benen huiswaarts gekeerd. Laat naar bed maar zondag stond ik rond 8 uur toch best fris langs mijn bedje. Het was fris, de zon scheen. 10:45 uur de 5 km in Malden tijdens de Bosloop. Na een ontbijtje besloot ik een uurtje voor de start er dus toch maar heen te gaan.

Om 10:00 uur kam ik aan in Malden bij de Veldschuur. Het was nog lekker rustig. De meeste lopers kiezen twee weken voor de Zevenheuvelenloop voor de 10 km. Even inschrijven en kijken bij de start van de 2 km Bambinoloop. Al een hoop bekenden aanwezig en na het inlopen sta ik dan om 10:45 uur aan de start.

Ik kon me van eerdere jaren herinneren dat het dringen is in de eerste km op het parcours. Verschil is nu wel dat ik lekker vooraan sta en ook het eerste pad waar we aan gaan komen is ruim genoeg heb ik bij het inlopen al gezien. Het is lekker droog geweest vanaf woensdag, de temperaturen hoog en er ligt veel herfstblad op de paden. Het is 10 graden en een waterig zonnetje maar toch voelt het al lekker aan. Dan het startschot en we gaan ertegenaan......
Ik heb het niet makkelijk in het begin maar de snelheidsontwikkeling is goed. Ik blijf ff hangen achter 2 lopers op het stukkie verhard maar vlak voordat we het onverharde pad opgaan richting het zweefvliegveld ga ik ervoorbij en zet de eerste km zich voort. De voeten worden tussen de blaadjes neergezet dus soms is het afwachten hoe je landt. Ik begin inmiddels met inhalen van hard gestarte kinderen en andere lopers en gaat de eerste km in 3:48 min/km. Steeds rechtoe rechtan. Makkelijk parcours! Ik haal weer een kleine jongen bij maar hij geeft zich niet gewonnen. De tweede km gaat in 3:51 min/km. Dan de derde en zwaarste km. Stukkie rul en mul zand en over wortels heen en een lichte klim. Dus aanzetten en volhouden. Bovenop de klim zijn we immers over de helft en gaan we dalen. De derde km iets verloren qua tijd met 3:56 min/km. Dan lekker afdalen en ik haal weer twee mannen in en deze km gaat echt heel erg lekker in 3:46 min/km en de laatste km breekt aan (of 920 meter). Peter en Henk moedigen me nog ff aan maar het afzien is door die versnelling wel begonnen. Dan over het grasveld heen waar de fotograaf (www.viagladiola.tk) Eric en Toon en Ton staan die me nog wat aanwijzingen geven.
Ik haal Pim van Deurzen voor me nog in en de eindsprint kan beginnen. Als ik de hoek om kom richting de finish begint mijn tijd nog steeds met 18 minuten en met 18:52 minuten kom ik over de finish. 4,92 km gemeten door de Garmin in het bos maar het is wel een cross uiteraard. gezien de gemiddelde km tijd 3:50 min/km tov 3:48 min/km tijdens mijn PR is dit omgerekend dus geen PR maar wel mijn beste 5 km tijd van 2011 en een 18 minuten uitslag op www.uitslagen.nl. Ik ben keiblij en als er dan veel bekenden zijn kun je dit mooi delen.
Ik ga lekker naar huis terwijl iedereen nog aan zijn 10 of 15 km moet beginnen als ik alweer lekker in Groesbeek ben. Zeer tevreden over het theatrale, muzikale en loopweekend!

Sportieve groet en op naar de 7-Hills.

Corné

2 opmerkingen: