zondag 20 november 2011

20 november 2011: 28ste ABN AMRO Zevenheuvelenloop, 15 km

Vandaag was het weer tijd voor onze jaarlijkse thuiswedstrijd de Zevenheuvelenloop. Het was alweer de 28ste keer dat deze wedstrijd wordt gehouden en voor mij de 7de deelname op rij en in totaal. Zou het dan vandaag eens onder het uur mogen? Brengt het getal 7 geluk?


Om 11:15 uur vertrokken we met de auto naar Nijmegen. Al na een paar km kwamen we een obstakel tegen, nl de boog van 5 km lag midden op de weg en niemand kon erdoor. Men was deze aan het opzetten dus dat duurde ff maar uiteindelijk stond ie dan toch. Op naar het Oud Burgers gasthuis waar de Nijmeegse Loopschool verzamelde. Samen met Gisella daar aangekomen vertrok ik naar Café Groenewoud het café voor aktief Nijmegen aan de Groesbeekseweg. Hier verzamelden we met voormalig Snelle Jelles van de NLS en nu lopend bij CIFLA.

Met een groepje van 7 gingen we rond 12:00 uur lekker inlopen. Ik had de afgelopen week niet al te veel spannende trainingen gedaan en ook op zaterdag lekker uitgerust en gefocussed. De benen voelden dan ook goed. Vervolgens naar het startvak waar ik bij start finish nog een glimp van de latere winnaar keizer Haile opvang die een dixie gaat bezoeken. Om 12:45 uur staan we dan in het blauwe startvak. We besluiten dat Jan, Ton en ik samen zullen lopen en ook Toon zal aansluiten en kijken hoever ie komt.

Om 13:00 uur gaan we dan van start en 13:01 en een beetje passeren we de startlijn. Ik voel meteen al dat ik me heel sterk voel. Gek he....alweer op de Zevenheuvelenloop. De eerste 2 km is het plekkie zoeken en Jan en ik starten veel te hard eigenlijk in 3:47 minuten en 3:52 minuten. Ton zegt dat we ons een beetje in moeten houden en we lopen dan weer gevieren bij elkaar. Bij km 3,5 gaat Ton voor Jan en mij lopen en zegt dat ie nou voorlopig ff niemand meer wil zien. km 3 gaat in 4:03 en km 4 in 4:05 minuten. Maar ja...ik voel me zo goed....en besluit er vandoor te gaan in de laatste km naar het 5 km punt. Ik haal ook Evert nog in en kom langs km 5 in 19:55 minuten. Mooi net iets sneller als in 2010. Dan het zwaarste stuk van de 7Hills tot nu toe steeds voor mij km 5 t/m km 10. Dit jaar gaat het eigenlijk heel erg goed en mijn gemiddelde km tijd schommelt tussen 3:56 min/km en 3:58min/km.

Het gaat heerlijk op en af en dan vanaf 9 km knaller naar beneden naar km 10. Ik sla ook hier de waterpost over. Ik train ook zonder drinken en dat gaat me goed af. Dan maar uitgeput over de finish om dan later bij te tanken. 10 km gaat in 39:30 minuten en dat is het eerste PR van vandaag. Nog nooit was ik sneller dan 39:58 minuten (Gennep 2011) op de 10 km. In de CPC van 2009 liep ik PR's op 10, 15 en 21.1 km in een wedstrijd. Eindelijk komt het vandaag allemaal uit mijn benen en loop ik de tijden die bij me horen. Pieken op het juiste moment noemen ze dat (HAHA).

Dan klimmen naar Erica van km 10 naar 11. Ik kom naast een loper te lopen die een mooi tempo heeft. Ik sluit bij hem aan en relatief eenvoudig kom ik de heuvel op in 4:10 minuten/km. Dan knallen naar beneden de laatste 4 km's. Het gaat echt heel erg goed al heb ik het niet altijd even eenvoudig. Vooral nog even heuvelop de Kwakkenbergweg op is nog even lastig maar heeft niet veel invloed op mijn km-tijden. In de laatste km's win ik nl nog 44 seconden op het schema van 60:00 minuten. Langs de kant tussen km 13 en 14 veel Ciflaten die voor de broodnodige aanmoedigingen zorgen. Dan eindelijk de laatste km en ik zie dat ik hier nog ruim 5 minuten voor heb dus dat gaat goedkomen....Nog 500, 250 en 150 meter......30 seconden tot 59:00...sprint...sprint......59:02 minuten aan de finish!

Ik ben kapot maar oh zo blij. Hang over een hek heen en als ik opkijk sta ik oog in oog met drie Japanse wedstrijdloopsters. Heavy he zegt één van de dames en beantwoord dit met een yes! Daar komen Ton en Jan 30 seconden later over de finishlijn en we feliciteren elkaar met onze geweldige tijden. Even later ook Toon die een keurige 01:01 en een beetje op de klokken zet. Keurig gedaan allemaal.

Km-tijden:

Mooi rijtje. We gaan weer lekker een jaar trainen en wedstrijdjes lopen en op 18 november 2012 moeten we er natuurlijk dan weer staan.

5-km : 19:55 minuten
10-km : 39:30 minuten
15-km : 59:02 minuten

Een mooi aflopend schema waarbij vanaf km 5 t/m 15 de 10 km zelfs in 39:07 minuten is gegaan. 69ste plaats in mijn catagorie en 577 plaats in de totaaluitslag! Snel iets warms aatrekken in café Groenewoud en dan in het Oud Burgers gasthuis tijden delen met de lopers die ik training geef. Over het algemeen allemaal blije mensen en goede tijden weer. Het wordt inmiddels dan weer heel erg mistig in Nijmegen.

Morgen lekker nog een dagje vrij en ik ga er lekker van nagenieten!

Sportieve groet en ik hoop snel wat leuke foto's te mogen toevoegen.

Corné

2 opmerkingen:

  1. Man je neef uit Ethiopië mag wel uitkijken>
    Corné nogmaals van harte proficiat met deze geweldige pr.

    Voortaan ben ik te volgen via onderstaande feed:

    http://www.dutchroadrunners.nl/profiles/blog/feed?user=3pzaz1pk37j79&xn_auth=no

    BeantwoordenVerwijderen